Gražiausias Europos pliažas su sudužusiu laivu Graikijos Zakinto (Zakynthos) saloje

Print

Apie šį nuostabų pliažą ir pačią salą sužinojau visiškai atsitiktinai. Planavome važiuoti atostogauti prie Baltijos jūros, bet dėl darganotų orų ir šalto vandens nusprendėme su dvimečiu mažyliu pasieškoti kelionės į šiltesnius kraštus. Lietuvos kelionių agentūros suplanuotam atostogų laikui nieko jau nebegalėjo pasiūlyti, todėl peržvelgiau kaimynų lenkų paskutinės minutės pasiūlymus. Akis užkliuvo už Navagio paplūdimio Graikijos Zante saloje: nuostabiai skaidrus žydras vanduo, akinančiai baltas smėlis, ir dar digeriškas objektas - apleistas sudužęs laivas.

Nieko nelaukęs užsisakiau kelionę internetu su vokiečių kelionių organizatoriaus TUI Lenkijos padaliniu. Užsakymo forma buvo lenkiška, bet užteko elementarių lenkų kalbos žinių, gautų vaikystėje žiūrint tik lenkiškai prieinamus TV serialus "ALF" ir "Jaunojo Indianos Džonso kronikos". Pirkau ir TUI pasiūlytą ilgalaikio parkavimo paslaugą prie oro uosto su pervežimais į ir iš oro uosto už 49 zlotus.

Skrydis buvo 4:20 ryto iš Varšuvos, taigi išvažiuoti iš Vilniaus reikėjo prieš tai buvusios dienos vakare. Grįžęs iš darbo susimečiau daiktus, sėdom į automobilį ir išlėkėm į Varšuvą. Kelias puikiai pažįstamas dar nuo kelionių automobiliu po Europą laikų: Daugai, Alytus, Lazdijai, Augustavas, Lomža su pigiausiais maršrute degalais, Ostrov Mazoviecki, ir nuo jo platus plentas pereinantis į autostradą iki pat Varšuvos. Varšuvą pasiekėm dar prieš 2 nakties, pervažiavau ją tuščiomis gatvėmis per centrą iki oro uosto, ir nelauktai iškilo bėda. GPS'e Lenkijos žemėlapiai nebuvo atnaujinti nuo 2011 metų, o aplink oro uostą lenkai prisistatė naujų autostradų. GPS siūlė autostradoje sukti į kairę per apsauginę tvorelę... Bandžiau apsisukti pirmoje žiedinėje sankryžoje, bet ten pasirodo norint apsisukti reikėjo rinktis ne dešiniąją, o vidurinę juostą, pakliuvau į kitą autostradą, apsisukau gal tik už 10 km. Tuomet jau pagal ženklus nuvažiavau iki oro uosto terminalo, bet ten nebuvo jokių nuorodų į TUI rekomenduotą "Start" stovėjimo aikštelę, už kurią jau buvau susimokėjęs. GPS toliau pjovė grybą, išgelbėjo ant atsispausdinto parkavimo bilieto pavaizduota schema. Pagal ją susiradau negrįstą lauko keliuką palei oro uosto tvorą, kuris ir nuvedė iki stovėjimo aikštelės. Ten mane automobiliu palydėjo iki laisvos vietos gal 500 m nuo įvažiavimo į stovėjimo aikštelę, parvežė atgal, o tuomet jau nuvežė mikroautobusu iki terminalo. Įsiregistravom vieni paskutinių, bet, svarbiausia, spėjom!

Į Zakynthos salą skraidino "lietuviškos" Small Planet avialinijos, bet pasisveikinus su įgula lietuviškai, tie atsakė nieko nesuprantančiais žvilgsniais. Vėliau jiems prisistačius, paaiškėjo, kad visi, tiek pilotai, tiek stiuardesės, buvo lenkai - tiek to lietuviškumo lietuviško kapitalo įmonėje. Patį skrydį po naktinio vairavimo aišku pramiegojau, pabudau jau besileidžiant, o nusileidus oro uoste pasitiko dar vienas "lietuviškas" Small Planet lėktuvas - iš Katovicų.

Iki viešbučio Captains  Argassi miestelyje nuo oro uosto buvo vos kokie 5 kilometrai, dalis kelio vingiavo gražiomis pakrantėmis. O viešbutyje mus pasitiko terasoje su vaizdu į Jonijos jūra patiekti pusryčiai. Kambario teko šiek tiek palaukti, bet tuo metu sulindome į baseiną, taip pat su vaizdu į jūrą.

Popiet nusileidome į viešbučio pliažą, kur yra viena iš salos turistinių įžymybių - 1805 m. pakrantės kelyje statytas tiltas, dėl kranto erozijos atsidūręs jūroje. Nuo jo į kairę matosi salos sostinė - Zakynthos miestelis, su uostu, į kurį plaukia keltai iš žemyninės Graikijos dalies.

Gultai pliaže viešbučio svečiams nemokami, yra net taip pat nemokamai pilstomo šalto limonado kioskas. Šnektelėjom su limodado pilstytoju, jis simpatizuoja graikų nacionalistinei antiimigracinei partijai "Auksinė Aušra", Χρυσή Αυγή. Tokiam geram žmogui aišku nepagailėjau arbatpinigių.

Kelias nuo viešbučio iki pliažo yra nusėtas kelionių, automobilių, keturračių ir laivų nuomos agentūromis. Visos siūlo keliones į populiariausią salos atrakciją - nuošalų pliažą su sudužusių kontrabandininkų laivu. Mes pasirinkome išsinuomoti Kia Picanto mašiniuką , ir juo nuvažiuoti iki katerių nuomos arčiausiai prie sudužusio laivo - Porto Vromi. Mašinos nuoma kainavo 40 Eur dienai Eurosky rentals agentūroje. Sala mažytė, 20x40 km, bet reljefas raižytas, keliai siauri ir vingiuoti, todėl kelionė užtruko apie valandą į vieną pusę. Pakeliui atsivėrė nuostabūs peizažai. Status kelias į Porto Vromi taip pat labai vaizdingas.

O ir nusileidus laukė ne ką blogesni vaizdai, ir tai ne tik itin švaraus vandens žydrynės :)

Katerio nuomai nereikia jokių laivavedžio pažymėjimų, bet, prieš paleidžiant į atvirą jūrą, katerį aprodęs nuomos darbuotojas uoste patikrino laivo valdymo įgūdžius. Kainą suderėjom 80 Eur už dvi valandas, ir po 20 Eur už vėlesnes. Jūra pasitaikė rami, ir su vėjeliu atlėkeme iki stambiais baltais akmenukais nusėto sudužusio laivo pliažo. Skirtingai negu matyta reklaminėse nuotraukose, nustebino gausybė laivų ir žmonių šiame "nuošaliame pliaže". Pliažas turi vieną labai patogią savybę: maždaug pusė jo būna šešėlyje, todėl nereikia jokių paplūdimio skėčių. Tik svarbu su savimi pasiimti vandens, nes jame (laimei) vis dar nėra jokių kioskų.

Labai gerai, kad atplaukėme savo kateriu, todėl galime nuodugniai apžiūrėti sudužusį laivą ir po jį palaipioti. Dideliais laivais atplaukę masiniai turistai tokios prabangos neturi.

Užteko laiko ir stebėti profesionalias fotosesijas - sužinojau, kad manekenės prieš fotografuodamosios susišlapina plaukus jūros vandeniu, kad jie gražiau kristų.

Apskritai, šiame pliaže itin gausu simpatiškų merginų, nors ir ne visos jų maivosi prieš objektyvus.

Grįždami į uostą dar sustojame pasimaudyti "žydrosiose grotose" - kalkakmenio urvuose, kurie apšviečiami iš apačios žydrą Jonijos jūros vandenį perėjusiais saulės spinduliais. Viso su kateriu užtrukome tris valandas, taigi sumokėti reikėjo 100 eurų. Tačiau spėjame grįžti į viešbutį pietums. Popiet dar nuvažiavome iki Gerakas pliažo, kur jūriniai vėžliai deda kiaušinius. Vėl lydi nuostabūs vaizdai.

Pačiame pliaže smulkus geltonas smėlis, kaip ir Lietuvos pajūryje. Smėlyje yra aptverti ir pažymėti jūrinių vėžlių kiaušiniai.

Zakythos sala idealiai tinka šeimyniniam poilsiui su vaikai - naminiai gyvūnai čia prižiūrėti ir ramūs apspangę nuo karščio, puikiai draugauja su vaikais.

Nėra čia ir kai kurioms Egėjo jūros saloms būdingų iškrypėlių. Tiesą sakant, vieninteliai "frykai" kuriuos matėme, buvo supermarketo mėsos skyriuje :)Yra ir naktinis gyvenimas jaunimui, puikiai nuteikia tokie pavadinimai, kaip nuotraukoje matomas "Baltas vakarėlis" - toks pavadinimas garantuoja, kad jame nesutiksite visokių mulkių tolerastų ir antirasistų :) O ir Egėjo jūros salas siaubiančių migrantų ordų čia nėra - sala yra Jonijos jūroje tarp Graikijos ir Italijos.

Oras visą buvimo laiką buvo puikus - šiltas ir saulėtas, tik tarsi atsisveikinant, išvykimo dienos popietę, nulijo stiprus šiltas lietus.

Apie kitus salos kurortus rasite Makaliaus tinklapyje.